2014. november 12., szerda

Halloween

Itt van a november , amit utálok. Sötetben kelek, sötét a munkahelyem -hiába ég minden villany. Úgy érzem egész nap valami nyálkás szürkeségben dolgozom.
És persze alszom minden délután. Mégis mindig fáradt vagyok....kezdödik a téli depi. Jajjaj..
Ami kicsit segít az a Halloween és Ulle szülinapja. Nameg , hogy november vége felé belevetem magam a karácsonyi elökészületekbe. Már csak pár nap :)

Halloween. :)
 Szeretem. Tudom sokan utálják , mert bezzeg a magyar ünnepek.
    Mira kokárdában van minden március 15.-en. Minden Húsvét hétfön meglocsolja a dán apja. Jön a Télapo december 5.-e éjszakáján. Szeretjük és tiszteljük a magyar ünnepeket. De szeretjük a többi ünnepet is. Van amit messziröl nézünk -Hálaadást nyilván nem ünneplünk. De minden egyebet igen , ami egy kicsit feldobja a hétköznapokat és segít abban, hogy egymásra figyeljünk. Nameg jó buli a gyerekeknek. Most nem azért, de karácsonyfát is díszít a magyar , pedig Németországból jött a divatja.
Halloweenben van valami varázslatos. Kicsúfoljuk a halált , kacagunk rajta.Tele van a ház pókokkal , pókhálóval, halálfejekkel, tökökkel. Mira imádja. Velem együtt diszítette a muffinokat és a temetös browniet.
Az egész család beöltözött. Mindenkit megkímélek töknek öltözött szerénységem képétöl...hahaha.
Mira kalóz volt , Ulle pedig Red Hot Chilli ..:)
Nos a gyerekek élvezték leginkább az estet persze. Kinn jöttek mentek a sötétben, a szomszédoktól kb két évre elegendö édességet gyüjtöttek.Sokan csengettek be hozzánk is , jó hogy feltankoltam..
Jó volt -jó volt, hogy itt voltak Mira barátai és az én -mi jó barátaink is.
Isteni lett a vacsora :
Sütötökkrémleves- a´la Chilli és Vanília .
Mac and Cheese , fekete rizs. Gombás szósz. Sült csirke .
Csokis fudge muffin és brownie .
Gyerekenek múmia hot-dog és a szokásos felvágott zöldségek.

Aztán persze másnap mentünk a helyi templomba , ahol Mira énekelt. Ez már a gyászról ( ami volt elég az elmult 3 évben ) , az elmúlásról szólt. Kétszer voltam közel a síráshoz: Mikor a gyerekkórus Mirával épp mögénk állt a templomban és rázenditett egy dán zsoltárra. A csengö kislányhangok , a templom és Halottak napja egyvelege elég volt , hogy egy pillanat alatt tele lett a szemem könycseppekkel. Aztán  a mise után kimentünk a templomkertbe , sötétedett már. A gyerekek fáklyát kaptak és körbesétáltunk a sírok között. Láttam pár pislákoló mécsest és összeszorult a szívem, eszembe jutott apu sírja. Meg hogy milyen messze vagyok.

Pár kép :
 







E.T . is beöltözött stílusosan :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése